دیزل ژنراتور ریان پیشرو

دیزل و ژنراتور

 
چگونه با یک دیزل ژنراتور کار کنیم
نویسنده : صادق شیخی - ساعت ۱۱:٤٢ ‎ب.ظ روز ۱۳٩۳/۱۱/٩
 

راه تشخیص عیوب دیزل ژنراتور 


WWW.SHRPISHRO.COM 

 

دیزل ژنراتور روشن نمی شود یا به سختی روشن میشود قبلا موارد زیر را بررسی کنید

الف- لوله های سوخت گرفتگی دارد

ب- سوخت در باک موجود نیست

ج- در لوله های فشار ضعیف هوا وجود دارد

ه- فیلتر سوخت بسته شده است

و- پمپ اولیه کار نمی کند – لوله ها را بررسی کرده و در صورت لزوم ان ها را با فشار هوا با سیم نازک پاک کنید – سوخت باک را بازدید کنید – مدار را هوا گیری کنید – در باک را باز کرده عمل سوخت رسانی را امتحان کنید -فیلتر را سرویس کنید. المنت معیوب را تعویض کنید – سوپاپ های پمپ یا فنر ان را کنترل کنید

دیزل ژنراتور می کوبد

الف – لقی یاتاقانهای اصلی زیاد است

ب-گژن پین سائیده شده است

ج- رینگ ها شکسته اند

د- کف پیستون را دوده گرفته است

ه- تایپیت ها خوب کار نمی کند و- موتور خیلی گرم است

ز- روغن کاری خوب انجام نمی شود ح- سوپاپ ها سفت هستند – اگر با بستن پیچ ها لقی گرفته نشود انها را تعویض نمایید – تعویض کنید – تعویض کنید – تمیز کنید – در صورت معیوب بودن انها را تعویض نماید – واتر پمپ را کنترل یا تسمه پروانه را سفت کنید – فشار روغن را کنترل و مدار روغن را سرویس کنید – با ریختن نفت چسبندگی را برطرف نمایید

دود خروجی دیزل ژنراتور سیاه رنگ است

الف – سوخت زیاد است ب- فیلتر هوا کثیف است ج- زمان تزریق سوخت ریتارد است د- لقی سوپاپ ها کم است ه- سوپاپ های دود کاملا بسته نمی شود و- انژکتورها گرفتگی داشته یا فرسوده اند ز- محفظه ی احتراق یا شمع ها خیلی کثیف هستند – پمپ را تنظیم کنید – ان را سرویس کنید – پمپ را روی موتور با لوله ی سر کج تنظیم کنید – سوپاپ ها را در حالت گرم تنظیم کنید – اب بندی کرده و لقی انها را میزان کنید – انژکتورها را سرویس کنید – کربن گیری شود

 دود خروجی دیزل ژنراتور ابی رنگ است ا

الف- موتور روغن سوزی دارد

ب- از راه راهنمای سوپاپ ها روغن می سوزاند – رینگ های پیستون فرسوده بوده و موتور نیاز به تعمیر اساسی دارد – لاستیک های ابندی راهنمای سوپاپ ها را بررسی کنید

 دود خروجی  دیزل ژنراتور سفید رنگ است

 الف – انژکتورها معیوب اند ب- فشار تراکم موتور کم است – انها را سرویس و تنظیم کنید – محل عیب را از رینگ ها با سوپاپ ها پیدا کنید و ان را مرمت کنید

 دیزل ژنراتور  زیاد گرم می کند 

الف-مقدار اب موتور کم است

ب- پمپ اب خوب عمل نمی کند

ج- مقدار سوخت تزریق شده در سیلندرها برابر نیست

د- ترموستات خوب عمل نمی کند

ه- واشر سرسیلندر اب بندی نمی کند و- رادیاتور گرفتگی دارد – اندازه ی اب را کامل تنظیم کنید – محور پمپ را تنظیم نموده و تسمه پروانه را سفت نماید و ان را در صورت فرسودگی تعویض کنید – پمپ را تنظیم کنید – ان را تعویض نماید – ان را تعویض نماید – ان را سرویس کنید

دیزل ژنراتور  نامنظم کار می کند

الف- اسبک ها خوب کار نمی کند

ب- پمپ اولیه خوب کار نمی کند ج- شانه گاز گیر می کند د- محور رگلاتور گیر می کند ه- محور رگلاتور لقی زیادی دارد و- فنرهای رگلاتور شکسته است ز- لحظه ی تزریق صحیح نیست ح- دور ارام منظم نیست -روغن کاری اسبک ها را کنترل کنید – سوپاپ های ان خراب است و یا هوا در مدار وجود دارد – ان را با روغن روان کنید – ان را ابتدا با نفت و سپس با روغن روان کنید – ان را تعویض کنید – ان را تعویض کنید – بازی بیش از اندازه کوپلینگ کنترل و برطرف شود – دورارام را با پیچ تنظیم میزان کنید

 


 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM

 

 


WWW.SHRPISHRO.COM

 


 


 TEL:33953461

FAX: 36614019

INFO@SHRPISHRO.COM

 

 


WWW.SHRPISHRO.COM

 



 
comment نظرات ()